halvalla ei saa hyvää...


Moi,

viime aikoina mulla on ollut tosi huono tuuri ostosten suhteen. Ihan tässä lyhyen ajan sisällä (tämä viikko + viime viikko) kolmesta tuotteesta on tarvinnut tehdä reklamaatio.Kaikki caset ovat tavalla tai toisella kesken. Ärsyttää ihan sikana. Kauheesti ylimääräistä vaivaa. Ja luonto ei anna peräksi olla vaan välittämättä.

Ensimmäinen reklamaatio:
H&M tilaus tuli viime viikolla. Vilautin täällä bloginkin puolella "olkilaukkua", jonka ostin. Ja tänään, ehkä neljän käyttökerran jälkeen huomasin 3/4 olkahihnojen saumoista olevan auki/rikki. Ok. laukku ei ollut kovin kallis (12 €), mutta soisin sen silti kestävän pidempään kuin viikon. Ja laukkua ei ollut mitenkään täyteen ahdettu tai lastattu painavilla tavaroilla.Olen ollut asiasta yhteydessä asiakaspalveluun. Laukku lähtee palautukseen. Tässä vaiheessa annan jo positiivista palautetta ko. firman asiakaspalvelusta. Todella asiallista!
oho,  vähän on rikki


Toinen reklamaatio
Ostettiin perjantaina pihalle aurinkopurje. Ostimme sen eräästä "halpaketjusta", jonka nimeä en tässä yhteydessä mainitse (itämainen logo). Purje oli asennettuna pihalle parin tunnin verran. Tänä aikana kangas oli revennyt kaikkien kolmen kiinnitysrenkaan ympäriltä. Purje oli asennettu ohjeen mukaan. Ja se on suunniteltu ulkokäyttöön. Aika paskaa laatua. On sanomattakin selvää, että purje ei tule kestämään ulkokäyttöä.

Kolmas reklamaatio.
Ostin huhtikuussa raitamekon eräästä nettikaupasta. Olen käyttänyt kyseistä mekkoa harvakseltaan, joten sitä on pesty ehkä kolmesti. jo nyt, muutaman pesukerran jälkeen mekko on ihan nukkaantunut ja kulahtaneen näköinen. Lisäksi mekko on kutistunut pituus-suunnassa huimasti. On sanomattakin selvää, että olen noudattanut pesuohjeita. Olen ollut yhteydessä nettikauppaan ja nähtäväksi jää, saanko rahani takaisin. Aika paskaa laatua sanon minä. Katsokaa nyt itse.

vasemman puoleinen kuva on otettu pesun jälkeen. Ai miten niin kutistunut???

ihan vähän nyppyyntynyt....


Miten voi sattua näin monta kakkaa ostosta? Voin vaan todeta, että halvalla ei näköjään saa hyvää. Jännittyneenä odotan, onko mun uusi laukku miten laadukas. Eli onko kallis laadukasta (näyttää kyllä hyvälle).

minkälainen kuluttaja sä olet? Reklamoitko helposti vai hyväksytkö huono laadun hiljaa?


PS. arkimopon käynnistäminen on vienyt sen verran voimia, että palaan legolandin-tunnelmiin myöhemmin.

Kommentit

  1. Mä oon aika surkea reklamoija vaikka syytä välillä olisi. Sitä vaan tosiaan ajattelee että halvalla ei saa hyvä ja jos joku asia on ollut todella edullinen niin sen olettaakin kohta hajoavan tms. Ja täähän on tosi tyhmää sillä vaatteet on tarkoitettu käyttöön, samoin laukut jne ja kyllä niiden nyt pitäisi hetken aika kestää. Monesti näiden halpisketjujen vaatteet kun ei tosiaan kestä edes sitä yhtä pesua ilman että kangas jotenkin oleellisesti muuttuu tai ne juurikin vaikka kutistuu. Ehkä jos me kuluttajat reklamoitaisiin enemmän meitä ei enää pidettäisi ihan pilkkana ja jos kerran noilla hinnoilla ei voi myydä vaatetta joka kestää päälle pukemisen ja pesun niin sitten vaikka nostetaan hintoja ja myydään kestävämpää kamaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä oon ihan tarkoituksella ruvennut reklamoimaan. En tykkää että nurkissa pyörii rikkoontuneita vaatteita. Ja ärsyttää ihan periaatteesta tommonen kertakäyttöisyys. Ei tosiaan oo kovin ekologista jos vaatteet hajoaa yhden kerran jälkeen... Se on tietty pois yrityksien myynnistä jos kamat on kestävämpiä.

      Poista
  2. Kerrankin yritin just reklamoida tuotteesta, joka on susi.
    Asiakaspalvelu sanoi, että voivoi. Että sellaista palvelua..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mistä sait noin huonoa palvelua? Mua kyllä ärsyttää tommonen rahat pois ja se on moro palvelu.

      Poista

Lähetä kommentti