neulehaaveita

Olen tumpelo, mitä tulee ompelemiseen ja käsitöihin yleensäkkin. Koulussa olin se, jonka äiti salaa kutoi lisärivejä säärystimiin. Silti, vielä 10 vuoden jälkeen vanhemieni kaappien kätköistä löytyy keskeneräinen säärystin. En siis saanut koskaan valmiiksi neulomuksiani.

Olen lueskellut viime aikoina aktiivisesti Johannan blogia, ja samalla ihastellut hänen kädentaitojaan. Johanna osaa kutoa tosi taitavasti nättejä kaulureita, villatakkeja jne. Blogin lukemisen myötä olen saanut kipinän. Kyllä, haluaisin sittenkin osata neuloa.

Olen kehittänyt seuraavan taitavan sotasuunnitelman. Kun pahaa aavistamaton anoppini viikonloppuna saapuu meille kylään, annan hänelle neulepuikot ja pyydän häntä opettamaan minulle kuinka kudotaan!!! Näen itseni jo uudella sohvalla neulepuikkojen parissa... Kerron ja näytän teille heti lisää, kunhan saan suunnitelman käyntiin.

Tällaisista jutuista olen haaveillut:

neulekauluri, jonka kuva on lainattu kalastajan vaimon nettisivuilta

 
tässä myös kivan näköinen neulekauluri, ja samantyylisen voisi tehdä pojalle (joo, ei siis pinkkiä)


tällaisia suunnitelmia tälläkertaa! Hyviä vinkkejä neulomisen aloittamiseen otetaan vastaan. Tai jos joku ihan välttämättä haluaa mulle kutoa harmaan neulekaulurin, niin voin sellaisen ottaa vastaan :D

Kommentit