matkasuunnitelmia ja kuumetta

Tässä muutama aika sitten oli puhetta, että ollaan lähdössä koko perheen voimin kesällä reissuun. En silloin matkakohteesta postannut sen enempää. Mutta nyt ajattelin kertoa teille vähän tarkemmin mitä meillä on suunnitelmissa. Ja miksi.


Valittiin Norja tämän kesän matkakohteeksi, koska olen halunnut mennä sinne jo viimeiset yhdeksän vuotta. Asuin vuonna 2000 Norjassa reilut neljä kuukautta. Olin siellä ns "working guest" hommissa. Tosta visiitistä jäi erittäin lämpimät ja hyvät muistot. Niin hyvät, että silloinen isäntäperheeni on kutsunut meidän koko perheen (+ muita working guest ihmisiä) sinne kesällä. Ja mehän mennään.Mä oon ihan innoissani tästä reissusta. Ja niin onnellinen että saan vihdoin näyttää mun miehelle ne maisemat joista oon koko meidän ydessäoloajan aina silloin tällöin puhunut.

Matkasuunnitelma:
- ollaan varattu lennot Helsingistä Osloon. Mennään Norjalaisella halpalentoyhtiöllä.
- Jatketaan Oslosta autolla Vinstraan. Siellä yövytään mun isäntäperheen luona kolme yötä.
- Vinstrasta ajetaan Lillehammerin kautta takas Osloon, jossa ollaan pari yötä.
- sitten taas lento kotiin

Vinstra, jossa yövytään kolme yötä, on tosi pieni paikkakunta. Siellä asuu noin 3000 asukasta. Paikka on tunnettu siitä, että Per Gyntin tarinat sijoittuu niihin maisemiin. Ja maisemat siellä on totisesti komeat!!! Tuntureita, jylhää maisemaa. Upeata!!! Kohde on sikäli kiva, että pojan kanssa siellä on helppo olla. Hän saa temmeltää farmilla just niin paljon ku haluaa!! Ja pääsee samalla näkemään lehmiä.

tunnelmakuvia Nord-Fron alueelta







Minkälaisia kesälomareissuja sulla on suunnitelmissa???

post signature

Kommentit