Norjan reissu

Kävin kesälomalla Norjassa. Reissu oli sikäli erityinen, että olen haaveillut sen tekemisestä 9 vuotta. Ja tämä ei ole vitsi. Kävin Norjassa elämäni ensimmäistä kertaa vuonna 2000. Reissu oli minulle erityinen, sillä se kesti peräti 4,5kk. Työskentelin tuon ajan workin guestina maatilalla. Aina tuosta reissusta saakka olen halunnut palata takaisin sinne.

Ja nyt, 10 vuoden kuluttua minulla oli vihdoin mahdollisuus toteuttaa haaveeni. Olin Norjassa kuusi päivää. Kolme päivää vietin farmilla, jossa silloin työskentelin ja loput kolme päivää kuluivat Oslossa.

Oli aivan mielettömän ihanaa nähdä minulle rakkaat ihmiset, joilla on vieläkin paikka sydämessä. Olen ajatellut näitä ihania ihmisiä monta, monta kertaa. Ja nyt kun näimme, tuntui että aikaa ei olisi ollenkaan kulunut tässä välissä. Niin välitön tunnelma farmilla oli. Oli ihana nähdä, kuinka tuolloin nuoret lapset (10- ja 9- vuotiaat) olivat kasvaneet aikuisiksi!!! Heistä oli tullut niin ihania, välittömiä ja avoimia ihmisiä!!

Koko hienon maatilavierailun kruunasi upeat maisemat!!!! Ihan mielettömiä maisemia silmänkantamattomiin. Ja miten helppoa on hengittää puhtaassa tunturi-ilmassa???? Tuntui kuin olisin tullut kotiin, kun olin tuntureilla.



Muutoin Norja ei matkailukohteena ole mielestäni kovinkaan kiva (poislukien maisemat ja ystävälliset ihmiset). Hinnat ovat ihan pilvissä. Esimerkkinä mainittakoon tuoppi kaljaa 10 euroa tai BicMac ateria 13 euroa. Aika kallista sanoisinko!!!  Kiva juttu sen sijaan oli Oslossa olevat lukuisat delit, joista sai take away ruokaa napattua helposti mukaan!!! jotain tällaista haluan Suomeenkin!!




Olen varma, että seuraavaan Norjan reissuun ei kulu 10 vuotta!!!!
 

post signature

Kommentit