Olet mitä syöt

Ajattelin rustata teille muutamista ajatuksista ja havainnoista joita mulle on tullut tän elämäntaparempan aikana.Nää havainnot ei todellakaan perustu mihinkään suosituksiin tai luettuihin ravinto-oppaisiin ( mä inhoan sellaisia "näin syöt terveellisesti" juttuja), vaan puhtaasti mun kokemuksiin.Eriäviä mielipiteitä saa esittää.

1. vaalea leipä
Ei sovi mulle lainkaan. Turvottaa ihan älyttömästi. Pyrin välttämään sen syömistä. Viikonloppuisin herkuttelen (kuitenkin) vaalealla leivällä. On se vaan niin hyvää. Mä huomaan välittömästi kropassa, jos oon syönyt paljon leipää ja pullaa.

2. kasvikset on pop
mulla on ollut aina ongelmana se, että en syö tarpeeksi kasviksia ja vihanneksia. Nyt kun pidän (taas) ruokapäiväkirjaa oon huomannut miten kätevästi niillä saa täytettyä mahan.. Ja ei tuu turhia kaloreita. Olen löytänyt joukosta omat suosikit; kruunukasvissekoitus, nokare voita ja vähän suolaa. Mahdottoman hyvää. Toimi lisäkkeenä melkein mille tahansa ruualle.

3. herkuttelen joka päivä, mutta vaan vähän.
Mä en pysty olemaan ilman herkkuja. Oon yrittänyt, mutta en vaan pysty. Siksipä olenkin yrittänyt löytää kohtuuden tähän touhuun. Laku päivässä on ok, ja se ei mahdottomia lihota.. Mutta pulla päivässä on jo liikaa.. Eli sallin joka päivä itselleni (näin halutessani) jotain pientä hyvää. Näin himot pysyy kurissa. Ja arvatkaa mitä. Enää en pysty syömään irtsareita megapussillista!!! Eli tää toimii.

4. smoothiet
Jokunlainen muotivillitys??? Tykkään ihan satasella. Paras villitys ikinä. Toimii mulla iltapalana. Banaania, jogurttia ja rasvatonta maitoa sekaisin ja hiukan vaniljasokeria.. Niin hyvää, terveellistä ja vie sen makeannälän.Meillä koko poppoo on hurahtanut tähän ihanuuteen. Ja smoothieita meillä juodaankin monta kertaa viikossa.

lemppari: mansikka-banaanismoothie


5. Ei kevyttuotteille
Edellinen laihdutusurakka (aikaa ennen lapsensaantia) perustui aika pitkälti kevyttuotteille. Tällä kertaa sanon niille ei. Syön mielummin "aitoa tavaraa", mutta vähemmän ja kohtuudella. Uskon, että näin pystyn pitämään uudet mitat pidempään.. Eli syön tavallista ruokaa, mutta pienempiä annoksia. Ainut poikkeus kevyttuotteisiin on Pepsi Max. Sitä lillitän....

6. Ei poppakonsteille
Mä en usko mihinkään poppaskonsteihin. Laihdutus ei oo mitään salatiedettä. Ei tähän tarvita mitään nutriletteja tai muita pussidiettejä. Riittää kun katsoo mitä syö. Ja liikkuu ainakin kolme kertaa viikossa. Herkutella saa ja pitää. Mutta kaikkea kohtuudella...



Näillä eväillä... Ja sählyn jälkeisestä euforiasta nautiskellen..


post signature


Ps. just nyt kyllä kaipaisin jotain ihmedieettiä. Tää homma ei tunnu edistyvän lainkaan. pelkään jo perjantaita.

Kommentit