kyllä äiti osaa + ostomorkkis

Heippa hei varsin talvisista maisemista!

Koska keli vaihtui talveen hetkessä, päätin heittää ohuemmat huivit koppaan odottamaan ensi kevättä. Uusi kauluri pääsi tänään käyttöön. Ja oi miten pehmeä se onkaan. Kauluri on äitini käsialaa. Kiitos vain. Saman ihmisen käsialaa on myös eräs neuletakki, jota odotan jo kuumeisesti. Kusti, polje jo.



Samalla kun esittelen teille uusinta kauluriani  poden jonkin sortin ostomorkkista (ironista, tiedän). Tai sitä miten olen esimerkillisesti kantanut oman korteni kekoon tässä asiassa. Nimittäin, olen hiukan ahdistunut tästä vallitsevasta ostohysteriasta joka täällä blogimaailmassa vallitsee. Koko ajan pitäisi olla sitä ja tätä... Tai siltä musta tuntuu. Tiedän. Kuulostaa jeesustelulta, koska itsekkin esittelen täällä tämän tästä jotain ostoksiani... Mietinkin tässä,  olisiko viisasta lopettaa näiden ostosten esittely.. Päivän asuja kyllä voin laittaa, mutta en mistä olen mitäkin ostanut ja onko uusi.. En halua omalta osaltani kannustaa ketään siihen järjettömään materian ihannoimiseen. Trust me. Tiedän todellakin, ettei se materia kauaa tee onnelliseksi. Itselleni ainakin ne onnellisuuden avaimet on ihan jossain muualla.  Mietiskelen vielä mitä teen asian suhteen... Tykkään kyllä asuista ja muodista, mutta jotenkin se tavaran jatkuva ostaminen ahdistaa. Olen omaa ostokäyttäytymistänikin pohdiskellut kriittisemmin tässä lähiaikoina. Ajattelinkin laittaa nettishoppailut hetkeksi katkolle. ihan kokeeksi. Luulen, että voin hyvin elää ilman nettishoppailua. Edit: sallin itselleni kuitenkin haavekollaasit...

Sillä aikaa mä haluaisin tietää mitä mieltä sä oot blogeissa vallitsevasta ostomaniasta? Onko se susta ok, innostutko siitä? Vai skippaatko turhat "tavarataivas" blogit? Olenko yksin ajatusteni kanssa?


Nyt laitan koneen kiinni, nappaan iltapalaa ja sitten unten maille. Huomenna on tiedossa monta tuntia jumppaa, joten kunnon unet on todella tarpeen.


Ps. ja jos eilen sanoin, että ollaan jännissä tunnelmissa, niin tänään ei olla yhtään viisaampia... Kyllä tämmönen välitila on "hanurista".



Kommentit

  1. Mä mietin tota samaa jokunen aika sitten ja tein sen vuoksi päätöksen etten esittele ostoksia, en kerro merkkejä, enkä linkitä kauppoja. En tehnyt siitä täysin totaalia, eli nykyään laitan kyllä kuvia ostoksista blogiin JOS ne on jotenkin erityisen kivoja, mutta pääasiassa siis en. Mä oon huolestunut ihan samasta asiasta, ihmisten jatkuvasta haluamisesta, joka tartttuu kyllä muhunkin enkä todellakaan ole itsekään mikään hyvä ihminen. Ja siitä, että kaikilla on samat pallovalot ja tähtityynt ja tähtihuivit ja laukut ja kellot ja... You know ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen niin samoilla linjoilla sun kanssa. Tosi kivat jutut voi ehkä esitellä. Mutta ennemmin sen fiiliksen vuoksi. Jotenkin tää homma on mennyt överiksi: kaikilla samat pallovalot, kynttilälyhdyt jne... Ja huomaan kyllä itsekkin sen, että nää kaikki ihanat blogit ruokkii mun ostomaniaa. Jos nään jonkun kivan neulemekon, alan välittömästi kuolaamaan sitä. Aika sairasta (siis oma toimintani),

      Kiva, että muillakin on samanlaisia ajatuksia.

      Täytyykin muuten poiketa kurkkimassa sun blogia.

      Poista

Lähetä kommentti